Ruh, kendi kendini ayarlayan bir düzendir. Karşıtlık olmadan, ne denge olur ne de kendi kendine ayarlayan bir düzen. İnsansı olan görecedir; her şeyin içinde karşıtlık vardır; her şey bir enerji olgusudur. Enerji ister istemez, önceden var olan bir karşıtlığa dayanır, karşıtlıksız enerji olmaz, çünkü yüksek-alçak, sıcak-soğuk v.b. hep olacaktır. Enerji dediğimiz dengeleyici süreç böyle yer alır. Sorun, karşıtına dönüşmek değil, üstün değerleri, karşıtların hakları verilerek tanımasıdır.