Ayşe gökoğlu

Ayşe gökoğlu
@ayse__gokoglu
Soyulur muydu kabuğu hayatın, yoksa bütün vitamini kabuğunda mıydı
Bir insanın size verebileceği en kıymetli şey, "çabası"dır. Sizi mutlu etme çabası, üzmeme çabası, kırdıysa tamir etme çabası, size ulaşma çabası veyahut ilişkisini kurtarma çabası.. Ne diyordu şair; "Telafi edilemeyecek şeyler yaşamadık, ben senin çabasızlığına kırgınım"
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Kaliteli insanlarda garip bir özgüvensizlik! Buna karşılık saygısız insanlarda hayret edilecek bir özgüven görünümlü kibir! Yetenekli insanlarda, kendine dönük acımasız eleştiri! Buna karşılık elinden hiçbir iş gelmeyenlerde herkese karşı papuç dilli müdahalecilik! Kültürlü insanlarda tevazunun ötesine geçen geriçekilme! Buna karşılık yüzeysel zihni kapasiteli kişilerde herşeyi bilen uzman edası!
Büyürken yalnız ve çaresiz hissederek travmatize olan kişi, herkesin yardımına koşarak çocukluğunu iyileştirmeye çalışır, ancak çocukluğunu iyileştirirken yetişkin benliğine zarar verdiğini ve değersizleştiğini çok geç fark eder. Çünkü insan ilişkilerinde alma verme dengesini bozduğu için, desteğe ihtiyaç duyduğunda yine çocukluğundaki yalnızlığı yaşayacaktır. /Tunç Tataker/
Önceden sevginin her şeyi halledebileceğini düşünürdüm. Daha sonra anladım ki kişisel sınırlara saygı göstermeyen, hata ve öğrenme payı tanımayan, ötekinin fikir ve hayallerine alan açılmayan hiçbir ilişki sevgiyle kurtulamaz. Ne aile ne aşk ne dostluk.. Her şeyin başı saygı, her şeyin başı çaba.