"Çünkü sen ne kadar mutsuzsan, ben de o kadar mutsuzum. En azından bedbahtlıkta müsaviyiz. Haklıdır. Bir masanın etrafında üç birbirinden mutsuz adam. Birbirlerinden farkları birinin her şeye rağmen iyimser, birinin artık mutsuzluğunu umursamaz, diğerinin ise mutsuzluğunu öfke olarak yaşıyor olmasıdır..."
"Neye yemin ettiysen, onun için yaşarsın. Ne yaşarsan sen osundur. Devlet benim elime neşteri verirken sadece cerrah olmaya değil, gerekirse vatan için cellat olmaya da yemin ettim. Bunun için de yaşarım inatla çünkü Osman Nuri olmak bunu gerektirir..."