Ayse AYDINGÖZ

Ayse AYDINGÖZ
@ayseaydingoz
2012 den beri öğretmen ölene dek talebe …

Ayse AYDINGÖZ

, bir kitap okudu
Puan vermedi·129 syf.·
3 günde okudu
·
2024 37. kitabı
Platon (Eflatun)
8.2/10 · 1.880 okunma
Reklam
Puan vermedi·112 syf.··
2024 36. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 19 Mayıs 2024 11:11
Cesaret ve dostluk üzerine minnacık bir dev açıkcası cesaret kısmı benim ilgimi cezbedemedi çünkü ben korkağım bu yüzden cesurları severim ama cesur olmak yemiyor... yine de iyiydi... cesaret de bilgelik ister gibisinden bir fikri var . bence de öyle kitabın ikinci bölümü yani Lysis kısmını çok beğendim ... ve instagramda fenomenlerin, psikoloji mezunu sosyal medya terapistlerinin orda burda kurduğu sürekli duyduğum cümleler Platonunmuş meğer Platona göre kötü dost olamaz kötünün dostu da olmaz. yine Platona göre insan kendiyle benzer olanı da sevemez insan ancak kendinde eksik olanı sever diyor ... ki bunlar son günlerin moda cümleleri :) demek Platondan aşırıyorlarmış neyse Platon kitaplarında Sokratesin kullandığı Mayotik (doğurtma) yöntem bu kitapta bana dokuz doğurttu . bir ara ne diyon sen dayı bile dedi içimdeki cahıl :) yok saçını beyaza boyadığında gördüğün saç mı beyaz mı , yok başka bir dost sayesinde oluşan dostluklar laftan mı ibaret , yok ilk dost ...falan fistan .... yaktın beynimi hacım biraz sancılıydı açıkcası sonra bir iki ıkındım ve anladım bazı sayfaları çifter kez okumuşuz olsam da beğendim . Okuyun tavsiye ederim . ( tek sıkıntılı kısım Antik yunan geleneğinde Dost ve dostluk kelimeleri sözlük anlamının dışında yetişkin bir erkeğin genç bir delikanlıya duyduğu aşkı da betimliyormuş .... dipnota göre ve diyaloglar Hippothalesin Lysis e aşık olması üzerine başlıyor / bu kısmı görmüyorum ) kitaplar aşkına bu kısım hariç gerçekten güzel
Lakhes – LysisPlaton (Eflatun) · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022828 okunma
Puan vermedi·112 syf.··
2024 35. kitabı
·
27 saatte okudu
·
Okunma: 17 Mayıs 2024 12:17
... sanırım ben minnacık bir deve daha aşık oldum küçücük ama çok zengin içeriği var okudukça tükürdüğümü yalamış gibi hissettim daha dün insanlarla muhabbet etmektense kitap okumayı tercih ederim yazmıştım bu gün Sokrates bana halt etmişsin dedi resmen :) Sokrates yazıya önem vermiyormuş... sonra Homeros ve felsefe ne alaka demiştim Vallah çok alakaymış ... :) Adamların felsefeleri Homerosun destanlarına dayanıyormuş meğer Bu arada Kitap retorik ve aşka dair bir kitap , bence okuyun çünkü ciddi ciddi içeriği çok güzel . sadece derinlemesine bildiğimiz konularda konuşursak etkili olabiliriz diyor Platon. Öze hakim olamayanlar boş konuşuyor...o yüzden çok konuşmayacağım Bir de aşk hakkındaki görüşleri var tabi platona göre aşk ilahi bir çılgınlık hali ... gerçi benim aşk hakkındaki görüşlerim Lysias' ınkilere benzer ama Platon kafamı katıştırmadı diyemem ... :) yazıyı Platon'un kitabı bitirirken ki duasıyla bitiriyorum ama onun tanrılarına değil bu dua :) "Dışımda sahip olduğum her şey içimdeki güzellikle uyum içinde olsun, zenginliğin sadece bilgelerde olduğuna inanayım servetim o kadar çok olsun ki sağduyulu insanlardan başkası ne taşıyabilsin ne yanında götürebilsin. " çooookkkkk aminnnnn macera yeni başlıyorrrrr
PhaidrosPlaton (Eflatun) · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20221,186 okunma