Ayşe

İnsan sevme ve sevilme potansiyeli ile dünyaya gelmiş bir canlıdır. İçinde duygu olmaması mümkün değildir. Sorun duyguların olmaması değil, gösterememektir. Gösterememek ise bana göre kaygılarla alakalıdır. ... benim terapilerde en çok sorduğum soru; "Peki, duygusal olmamanıza rağmen öfkenizi rahatça ve en üst limitten nasıl gösteriyorsunuz?" sorusudur. Öfke de bir duygudur. Demek ki bizi güçlü gösteren bazı duyguları sergileyebiliyorsak, diğer duyguları (ilgi, sevgi, beğeni, sevme, sevmeme) sergilemememiz zihinsel bir durumdur.
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Güçsüzlük ve zayıflık algısı bazen de erkek, duygularını gösterdiğinde kadının şımaracağı ve erkeğin ona yetemeyeceği kaygısına neden olur. Oysa belli bir olgunluğa gelmiş hiç kimse, sevildi diye kendini kaybetmez, şımarmaz. Ayrıca iyi bir şey (sevgi gibi), asla kötü bir şeye neden olmaz. Çok sevdiğiniz için, ilgi gösterdiğiniz için aldatılmaz, terk edilmezsiniz veya ezilmezsiniz. Bunu yapacak kişi her durumda yapar, duygularınızı gösterdiğiniz için değil... Bu düşünceler daha çok sosyal medyada güvensizlik yaratan sloganlardır.
Sayfa 137·Kitabı okudu

Ayşe

, bir kitap okudu
Puan vermedi·175 syf.·
16 günde okudu
·
2022 4. kitabı
Fyodor Dostoyevski
7.6/10 · 76,9bin okunma