...büyük bir utançla kaçıp giderken terapistlerini arayıp randevu almaya çalışırlardı. "Neden böyleyim? Benim neyim var?" diye sormak için... Oysa bana sorsalar bedavaya söylerdim: "Senin neyin var biliyor musun? Her şeyin! Sorun da bu."
Ve bu dünyada başkasının acısından sonsuza kadar kaçabilmek mümkün değildi. Çünkü dünya o kadar büyük bir yer değildi. İnsan nerede olursa olsun, dünyanın öbür ucundaki bir trajedinin sonuçlarına bir gün elbet maruz kalıyordu. Kendisinden ne kadar uzakta olursa olsun, bir savaştan çıkan dumanı er geç ciğerlerine çekiyordu.