Ay gibi, aşkın tüm evrelerini yaşamadan maksuda eremezdi. Güneşin ardı sıra fani olmadan, halden hale girmeden, koşmadan yorulmadan menzile varamazdı. Bütünü tümüyle yansıtma noktası olan kemal noktası aşkın gözbebeğiysi. Oraya varan aşık hiçbir bağ, hiçbir engel,hiçbir gölgeyle karşılaşmazdı. Oraya ulaşan aşık,her haliyle Sevgili'yi yansıtırdı. Hatice, gözünü o noktaya dikmişti...
Artık geliyor olmalıydı. Tatlı bir gülümseme dudaklarına yayıldı. Güle sevdalı gönlü, o neşeyle gülümsedi: "Rabbim!" dedi. "O artık geliyor olmalı. Yolculuğun çilesini ona gösterme