-Her şeye rağmen yaşamak bir nimettir. Sabret ve bu nimeti değerlendir.
Sonra devam etti:
— Sahi! Senin yaşamaktaki faydan nedir? Anlayamamıştım.
— Ne demek istiyorsun İsmet amca?
— Diyorum ki, yaşamak insana kar vermeli. Senin karın nedir?
— Düşündüm. Bu sözden neyi anlamalıydım acaba?
— Yani bana öl mü diyorsun?
— Hayır. Yaşamanın faydası nedir, diyorum.
— Bilmem. Ölmemek için yaşamaya çalışıyorum.
— İyi de, öldüğün zaman yaşadığın bu hayatın sana bir faydası olacak mı?
— Muammalı konuşuyorsun İsmet amca, seni anlayamıyorum.
— Demek istiyorum ki, sen neden Allah'a dönmüyorsun? Allah'tan uzaklaşmanın bedelini hep beraber gördük. Daha başka bedeller mi görmek istiyorsun?
— Ben her zaman "Allah" derim. Kalbim hiç durmadan her nefeste "Allah" der.
— Peki, aynı kalbin sana, "namaza başla, günde beş vakit de secdede Allah de" demiyor mu?
Şaşırmıştım.
— Aslında haklısın İsmet amca. Tuğrul amcamın öldüğü gün ben de düşündüm bunu. Bilemiyorum neden, namaza başlamadım. Aslında Allah'ımı çok seviyorum, belki günde yüz bin defa "Allah" diyorum kalbimden.
Güldü.
— Güzel bir şey. Ama keşke yüz bin defa Allah deyip namazını geçirmektense, beş vaktini kılıp yüz defa Allah deseydin daha kârlı olurdun. İnsan her gün binlerce kez Allah'ı anar da, günde beş vakit Ona secde etmez mi Kaan? Bu ne uzaklıktır böyle? Allah'ını seven Ona secde etmeden nasıl kul olur?
Çok etkilenmiştim. Ne güzel söyledi: "Allah'ı seven, Ona secde etmeden nasıl kul olur?" Evet, düşünmeye başladım. Ben gerçek kul değil, sahte kulum
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ben hep düşünmüşümdür.
Domuz eti haramdır diyen de Kuran'dan âyettir, içki içmeyin, zina yapmayın, adam öldürmeyin, namazınızı dosdoğru kılın, zekatınızı hesaplayarak verin emri de ve diğerleri de Kuran'dan birer âyettir. Neden acaba domuz eti yasağına riayet edildiği kadar Allah'ın öteki emirlerine riayet edilmez? Bunun cevabını hâlâ bulamadım.
Sade akıcı ve ruha hitap eden bir anlatımı var. Bir çırpıda okunan ve ders alınması gereken üzerinde düşündüren bi kitap. Herkes okumalı...........................
Kitabın anlatımı gerek çocuklar gerekse buyukler acısından sıkmadan doğal anlatım tarzında ,çok gzl bilgilerim verildiği bir kitap .. bence büyük küçük herkesin okuması gereken bir eser...