Elif Şafak'ın bu kitabını okurken çok rahatsızlık hissettim. Her ne kadar akıcı bir dil kullanılsa da kitabın yazılma amacı Osmanlı dönemini kötülemek olduğu kanısına vardım. Kitapta bir düzgün anlatılan şahsiyet Çingene Balaban. Bunun haricinde Mimar Sinan bile gölge de kalıyor. Kitap kurgu bir kitap olsa da bu kadar kötü ifadelerin olması ceddimize tarihimize büyüklerimize ihanet olduğu görüşündeyim. ve bu tür kitapları tehlikeli buluyorum.
Ustam ve BenElif Şafak · Doğan Kitap · 201314,3bin okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ceberrutlar kudretlerini kendi güçlerinden değil, başkalarının zayıflığından almaktaydı.
Eğer bu sarayda kalacaksam ,bu şehirde tutunacaksam endike bir harem kurmalıydım. İcine herkesten uzak olmasını dilediğim yanlarını koyacaktim; zaaflarım , hırslarım , kırgınlıkların sırça yüreğim.Agasi da ben olacaktım o haremin, sultanı da. Ve bundan böyle kimsenin içeri girip bu saklı yanlarımı görmesine izin vermeyecektim.