Öncelikle yazarı tebrik ederim. Kitap bittiğinde kendimi tutamayıp ağladım. Kitabın özelliklerine gelecek olursak. Aslı karakterinde çok fazla iç çatışmalara yer verilmişti bu durum çok hoşuma gitmedi. Murat karakteri de bi o kadar anlamlı ve tutkuluydu. Kitabın arka kapağında şey yazıyor ya kendinizden birşeyler bulacağınız bir kitap. Gerçekten o kadar doğru ki. Murat gibi sevenler kendini Muratın yerine koyduğunda derin bi acıyla boğuşuyor. Aslı gibi sevenler ise arada kalmanın zorluğunu ve acısını paylaşıyor. Kitap çok sürükleyici bi kitap olsa da. Bazı yerlerde kitabı bırakmayı çok istedim. Aslının mantıksız ve gereksiz yargıları bi yerde sizi sıkıyor ve bu kadar da düşünmezsin diyorsunuz. Ama bu sadece Murata karşı oluyor, başka bi karaktere o kadar anlayışlı o kadar sabırlı davranıyor ki içinizden sitem ediyorsunuz “Murata niye yapmadın tüm bunları onca sevgiyle senin gözünün içine bakan üzerine titreyen Murata yapmadın elin adamına yaptın” diye. Herkes Aslı gibi sevilmek ister.
Aslının Murata yaptığının savunulur bi tarafı olmadığını belirtip burda bitiriyorum. Murat gibi sevip kavuşamayanlara selam olsun…
Kitabın dili biraz anlaşılması zor ve aynı cümleler sürekli bi tekrar halinde olduğu için okumakta zorlandım ama okudukça kendimi çevremdeki ve belki de hiç tanımadığım insanların neler hissedebildiğini anladım, kitap gerçekleri yüzüne vuran bi kitaptı, bir çocuğun en ufak bi düşüncesizce davranışta bile neler hissedebildiğini anladım, bu kitabı erken okumak bana çok şey kazandırdı, çocuklara karşı en ufak bir şey söylerken defalarca düşünerek söylüyorum artık. “İlerde bu söylediğim bu çocuğa olumsuz etki yapar mı?” Diye düşünerek konuşuyorum çocuklarla. Kesinlikle zaman kaybı bi kitap değil okumayan herkese içtenlikle tavsiye edebileceğim bir kitap.
İnsanı kendinden alıp kitaptaki samimiyete dostluğa sevgiye götüren, güzel kalemden dökülmüş naif bir kitap... İçindeki sevgiye, düşüncelerin güzelliğine ve saflığına hayran bırakan bi kitap...
FesleğenHikmet Anıl Öztekin · Hayy Kitap · 201717,2bin okunma