Zaman içinde çok gerilere gidebilsek... Karnımız acıkınca yanımızdan geçen bir tavşanı yakalayıp yesek... O tavşanın yavrularının yavrularının doğuracağı yavruların ve onların da yavrularının sonradan gelecek tüm yavruların dünyamız üzerinde yapacağı küçücük değişiklikleri tümüyle yok etmiş olurduk. Yalnızca o tavşan yüzünden dünyanın çehresi, tarihi tümüyle değişebilirdi. ...
Niye? Çünkü ne kadar süreceğini, neleri etkileyeceğini bilmediğimiz bir yaşam zincirini yok etmiş oluyorduk. Belki o tavşanın birkaç göbek sonraki torunlarından birini avlayarak açlıktan kurtulacak olan kişi, insanlık tarihindeki önemli kişilerden birinin babası olacak. O tavşan olmayınca o tavşanın torunu da olmayacak, torunu olmayınca o önemli kişinin babası da açlıktan ölecek. O ölünce oğlu olan önemli kişi de doğmayacak. Yaşam zinciri bu işte. Her şey birbirine bağlı.
...