Ne var ki, daha iyi bir insan olmaya niyetlenmek, bilime aykırı bir saçmalıksa da, “daha derin“ bir insan haline gelmek, acı çekenlerin ayrıcalığıdır. İşte ben de öyle olduğuma inanıyorum.
Yaşamın herhangi bir düşünce ya da ahlak sistemine feda edilmesine kesinlikle karşıydı. Biçim ve törenlerin insan için yaratıldığına, insanın biçim ve törenler için yaratılmadığına dikkat çekti.
Körlük öyle bir noktaya gelebilir ki, sonunda gülünçleşir; hayal gücünden yoksun bir yaradılış ise eğer harekete geçirilmezse taşlaşarak mutlak bir duyarsızlığa düşer.