Yıllarca evimin kütüphanesinde olduğu halde okumak için elime alamadığım bir eser... Belki de doğru zaman buymuş.. Belki daha önce okusaydım bu kadar beğenmezdim.. Başucu kitabı olarak bakıyorum bu kitaba.. Denemelerden oluşuyor. Yazar genellikle kendi düşüncelerini, gençlere nasihat şeklinde aktarmış.. Yazılarını kendi hayatından alıntılarla desteklemiş. Yaşanmış olayları dinlemek bana daha cazip geldiğinden severek okuduğum bir kitap oldu.
Filibeli Ahmet Hilmi'nin, Osmanlı Devleti'nin yıkılış döneminde yazmış olduğu, iki eserden oluşan bir kitaptır. Her iki eser de çağrı (seslenme) şeklinde yazılmıştır. Sade dili ve akıcılığı sayesinde bir çırpıda okunacak eserlerden biri olduğunu düşünüyorum. O dönemde yaşamış insanların düşüncelerini okuduğumuz kitapların bu şekilde artması beni çok daha mutlu ediyor. Bu tür çalışmaların devamını canı gönülden destekliyorum.