Dinle oğlum: Tanrı’yı yedi kat gökler ve yedi kat yer almaz; ama insanın kalbi alır. Onun için, aklını başına topla Aleksi, hayırduam seninle olsun, dikkat et, hiçbir zaman insan yüreğini yaralama!’
Her acı, yüreğimi ikiye böler patron,” dedi. “Ama o kırk yaralı yürek hemen kaynar ve yara görünmez; kaynamış yaralarla doluyum ben; onun için dayanıyorum."
"Öyleyse, nedir okuduğun o külüstür kâğıtlar? Neden okuyorsun? Bunu söylemiyorlarsa, neyi söylüyorlar?”
“Senin bu sorduklarını yanıtlayamayan insanın üzüntüsünü söylüyorlar Zorba!"
Artık insanlara bakıp şöyle demekteyim : Bu iyi adamdır , şu kötü. İster Bulgar olsun , ister Rum , isterse Türk ! Hepsi bir benim için . Şimdi , iyi mi , kötü mü , yalnız ona bakıyorum.
En çok sevdiğin yemek hangisidir babacığım? "
"Hepsi , hepsi oğlum . Şu yemek iyidir , öbürü kötüdür demek büyük günahtır.
" Neden ? Bir seçme yapamaz mıyız ? "
" Hayır efendim , yapamayız . "
" Ama neden ? "
" Çünkü aç olan başka insanlar var!"