yoruldun diye bu yolu yürümekten vazgeçemezsin, bu yolun daha nereye vardığını bile görmedin.
sustukça büyür, için bilir bunu. akan nehrin önünde duramazsın, su bilir bunu. çırpınışların kurtarmaz, boğulanlar bilir bunu. tazeyken acır, yara bilir bunu. taze değilken bile acır, yaralanmışlar bilir bunu.
"babacığım, söyler misin canavarlar mı daha kötüdür ejderhalar mı?" babam susuyor, saçlarımı okşuyor, derin bir iç çekiyor. "insanlar" diyor. "insanlar yakutum. ne ejderhalar ne canavarlar... sadece insanlar."