Rabia Beyhan

Rabia Beyhan
@b1rokure
Hatırlatıcılar gerek şu insanoğluna, uyanabilmeleri için kapatılamayan ve ertelenemeyen alarmlar... Her an düştüğü, düşürüldüğü kuyudan çıkaracak bir dua gerek: "Allah'ım, ey bütün sıkıntıları gideren, ey bütün dualara icabet eden, ey bütün kırıkları saran, ey bütün zorlukları kolaylaştıran, ey bütün gariplerin sahibi, ey her garibin sahibi, ey kendisinden başka ilah bulunmayan, seni her türlü noksandan tenzih ederim. Senden bir çıkış ve kurtuluş yolu niyaz ediyorum. Sevgini kalbime öyle yerleştir ki, hiçbir tasam kalmasın, senden başkasını anmayayım. Beni korumanı ve bana acımanı niyaz ediyorum, ey merhametlilerin en merhametlisi!"(Hz. Yusuf'un duası) Şu insanoğlunu sabit tutacak fiiliyatlar gerek: "Ey iman edenler! Siz Allah'ın dinine ve peygamberine yardım ederseniz, Allah da size yardım eder ve bu uğurda bulunduğunuz her yerde ayaklarınızı sağlam tutar, kaydırmaz."(Muhammed/7) Hatırlatıcılara kapıyı açmak, alarmları kurmak şart: " İlim talep etmek/öğrenmek kadın erkek fark etmeksizin her müslümana farzdır."(İbni Mace, Mukaddime, 17)..
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"...Ve bir sebep arıyoruz herkese küsmek için hemen o cumartesi buluyoruz, hemen o pazar..." |Barış Bıçakçı
Kabına sığmamak
Konfor alanı sizi rahatlatıyor gözükse de aslında gelişimin önündeki en büyük engeldir. Bazı yerler, bazı kişiler bizim için çok kıymetli olsa da... Gelişmemize engel oluşturuyorsa, kıymetlerini de yanımıza alıp başka yerlere göç etmeyi bilmeliyiz. Evet; bildiğin, sevdiğin bir yeri ve insanları bırakıp bilmediğin, belki de sevmeyeceğini düşündüğün yerlere göç etmek çok zor gelebilir. Ama gelişime kapalı bir yerde, aynı kişilerle devam etmek çok ziyan edici. Potansiyelini gösterememek, fark edilir olduğun halde görmezden gelinip hiç olmayacak işlere koşturulmak... Evet, bunlar zayi edici durumlar. İnsan, değerinin anlaşılmadığını gördüğünde, anlaşılmak istediği yerler hayal eder. Bu hayal gerçekleşse de gerçekleşmese de peşinden sürükleyerek en azından kişiyi değersizlik gördüğü yerden kurtarır. Sürekli gelişmeye açık insanların da en çok zorlandığı nokta bu olsa gerek: Kabına sığmamak...
Yaşamak çukur yerlere doluyor diyorlar Bu yüzden yıkıntıya dönüşse de yaşıyormuş insan Ama hep yıkıldığımız yeter, Biraz da kekik toplayalım Kıymetini bilmediğimiz şeyler var. |Barış Bıçakçı
Kelimeler önümüze çıkıyor, uykumuzu bölüyor Buradan çocukluğumuza kadar Buradan çocukluğumuza kadar bir telaş İçi boş kuşları kovalıyoruz Ve bir sebep arıyoruz Herkese küsmek için Hemen o cumartesi buluyoruz, Hemen o pazar |Barış Bıçakçı