Halide Edip Adıvar'ın en beğendiğim romanı oldu sanırım. Istanbullu ilerici öğretmenin bütün iftiralara rağmen dimdik ayakta duruşunu anlatıyor. Kasaba halkından birisinin sırf Aliye öğretmene olan hıncı, gidip yunanlılarla işbirliği yapmasına sebep oluyor. Kitapta ayrı ayrı çok sevdiğim yerler ve karakterler var. En sevdiğim karakter Durmuş oldu :) Küçücük yaşında koca bir adam olmaya mahrum bırakılmış. Onun Aliye'ye olan sevgisi belkide kitabın seyrini değiştiriyor(kendi açımdan bakışım). Mutlaka okunması ve içerisinden kendi hayatınıza yönelik dersler çıkarmanız gereken bir kitap :)
Ve bütün idealist adamlar, belirli bir amaca varlığını adayanların zulmüyle zalimdir. Çünkü bunlar için, insanca bağlar, en güçlü aşklar, amaçtan sonra gelen şeylerdir ve amaçları için hiçbir elemden, hiçbir fedakarlıktan, hiçbir kurbandan kaçınmazlar.