Sakine Tali

Sakine Tali
@b_s_
Öğretmen
Lisans
Trabzon
15 okur puanı
Mart 2020 tarihinde katıldı
🌱Selam💕 (Tekrar anlatılanlar, post 4) ✔️Peki siz okur rotanızı nasıl, neye göre çizersiniz? Ben de dahil hiçbir öneren, asıl belirleyicinin siz olduğu gerçeğini değiştirmez. Tercihlerinizi yaparken esas olan, kendi hayatınızı, bakış açınızı, varsa önceki okuma alışkanlıklarınızı da hesaba katın. Bunun bir yarış değil, en keyifli eylemlerden biri olduğunu aklınızda tutup, mecburiyet haline getirmeyin. Ne kimseyle aynı kitabı okumak, ne hızlı okumak, bunlar sizin şartınız değil. ✔️Arka arkaya dev klasik eserleri bitirdim diye yığanların, eserin ön sözünden aşırdıkları ya da alıntıların haricinde, yazacak üç özgün cümlelerinin olmayışı, size zaten çok şey söylüyor, söylemeli. ✔️Hesapta kitap sayfalarında gördüğünüz birçok şeyin “sadece prodüksiyon” olduğunu bilin. Zira ben, çok değil, hala iki satırlarından neyi okumadıklarını anlıyorum. Maalesef yayınevlerinin promosyon kitap hediyeleri, biz siz hepimiz, bir “ambalaj okur” kitlesi yarattık. Ölçünüz bu ise, lütfen olmasın, onlar kitaplık doldurabilmek için “bavullarla” fuar gezdiler, e maksat okumak değil -mış -muş olunca, şaşırdık mı? Hayır☺️ ✔️Sizi zorlayan, okumakta zorlandığınız eserde ısrarcı olmayın. Bir noktadan sonra böyle bir sebepten bitmeyen kitap, okurun hevesini törpüler (ince, daha rafine bir zevk edindirmek manasında değil, küçültmek anlamında), kenara bırakıp yenisine başlamayı yenilgi saymayın, onun da vakti gelir elbet. ✔️Birbirinin peşi sıra kült eser okuduğunu iddia edenlerin %90’ınına inanmıyorum. Bu söylediğim iyimser bir rakam. Akademik bir çalışma yapılmadığı sürece, içeriği yüklü eserleri soluksuz bitirmeye çabalamak, yorar ve bıktırır. Yok öyle bir dünya, madem o denli dişli bir okurmuş, o kolye gibi dizilenler şimdiye dek çoktan okunup bitseymiş😉 İkisi üçünü okuduktan sonra, ruhunuz size bi
Sakine Tali
❤️❤️
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
🌱Selam💕 (Tekrar anlatılanlar, post 4) ✔️Peki siz okur rotanızı nasıl, neye göre çizersiniz? Ben de dahil hiçbir öneren, asıl belirleyicinin siz olduğu gerçeğini değiştirmez. Tercihlerinizi yaparken esas olan, kendi hayatınızı, bakış açınızı, varsa önceki okuma alışkanlıklarınızı da hesaba katın. Bunun bir yarış değil, en keyifli eylemlerden biri olduğunu aklınızda tutup, mecburiyet haline getirmeyin. Ne kimseyle aynı kitabı okumak, ne hızlı okumak, bunlar sizin şartınız değil. ✔️Arka arkaya dev klasik eserleri bitirdim diye yığanların, eserin ön sözünden aşırdıkları ya da alıntıların haricinde, yazacak üç özgün cümlelerinin olmayışı, size zaten çok şey söylüyor, söylemeli. ✔️Hesapta kitap sayfalarında gördüğünüz birçok şeyin “sadece prodüksiyon” olduğunu bilin. Zira ben, çok değil, hala iki satırlarından neyi okumadıklarını anlıyorum. Maalesef yayınevlerinin promosyon kitap hediyeleri, biz siz hepimiz, bir “ambalaj okur” kitlesi yarattık. Ölçünüz bu ise, lütfen olmasın, onlar kitaplık doldurabilmek için “bavullarla” fuar gezdiler, e maksat okumak değil -mış -muş olunca, şaşırdık mı? Hayır☺️ ✔️Sizi zorlayan, okumakta zorlandığınız eserde ısrarcı olmayın. Bir noktadan sonra böyle bir sebepten bitmeyen kitap, okurun hevesini törpüler (ince, daha rafine bir zevk edindirmek manasında değil, küçültmek anlamında), kenara bırakıp yenisine başlamayı yenilgi saymayın, onun da vakti gelir elbet. ✔️Birbirinin peşi sıra kült eser okuduğunu iddia edenlerin %90’ınına inanmıyorum. Bu söylediğim iyimser bir rakam. Akademik bir çalışma yapılmadığı sürece, içeriği yüklü eserleri soluksuz bitirmeye çabalamak, yorar ve bıktırır. Yok öyle bir dünya, madem o denli dişli bir okurmuş, o kolye gibi dizilenler şimdiye dek çoktan okunup bitseymiş😉 İkisi üçünü okuduktan sonra, ruhunuz size bi
Sakine Tali
Sizden görüp açtım bu hesabı. 💕💕 Takipteyiz. ❤️❤️
✔️İlkokula başlamadan, okumayı öğrendiğim günden beri okuyorum (cümleler aynı olunca da beni rahatsız ediyor, lakin durum bu🙈) Okuma alışkanlığımın ya da genel olarak okurluğun tam bir formülü olduğunu düşünmüyorum. Şayet öyle olsaydı, her veli toplantısında “siz çocuğunuzun yanında okuyun, örnek olun özendirin” düsturu, benim evladımda iş görürdü☺️ Doğduğu günden beri elimde kitap gördü, nafile.. ✔️Ödünç kitaplar, kütüphane kartım, amcamın çizgi romanlarıyla geçti ilkokul dönemim. Öğle uykusunun manası, annemin bana kitap okumasıydı. Tam o yaşlarda, halamın eşi vefat edince, kızıyla birlikte bizimle yaşamaya başladılar. Ama onların gelişi, benim evden dolayısıyla annemden uzaklaştırılmam anlamına geldi. (Bu arada evde babaannem, amcam, biz, onlar, bildiğiniz maaile) Ben hırpalandıkça annem de beni sürekli anneanneme gönderdi. Epey bi zaman, eline iki eşyası naylon poşete konmuş oradan oraya gezdim. ✔️Hep ödünç olarak okuduğumdan, kendime ait ilkokul dönemimden kalan kitabım çok azdır, ama yine de hala duruyorlar. İlk can yayınları kitaplarımsa 14 yaşımdan, yani otuz küsür senelik. Şimdi burada ve benzer mecralarda deste deste alıp dizdiklerini görünce, tebessüm ediyorum☺️ ✔️Kaç kitabım var? Kaç kitap okudum? İnanın hiç saymadım, muhtemelen saysam da tam rakamı bilmem mümkün değil. Hayatın içinde, ödünçler, takaslar, elden çıkarılanlar, elin el koydukları😉 Binlercedir, kaç bin bilmiyorum. ✔️Ben yirmi bir yaşımdayken annem öldü. Annesi anneannesi yaşıyordu. Aniden, çok ani. Gençliğin verdiği ciddiyetsizlikle şuram ağrıyor, buram ağrıyor demelerine hep “aman anne” diyerek karşılık verdim. Sadece cehalet, sadece cehalet. İnsan bazı şeyleri yaşamadan bilemiyor. Marketten eve, ölüsüne geldim. Evet şimdi biliyorum, her şer insanlar için. Evet ölüm var, ansızın her kapıyı
Sakine Tali
💕💕