“Hayır. Haruki, Amerikalılardan asla nefret etmedi. Savaştan nefret etti. Hükümetten ve onun emperyalist, kapitalist ve istismarcı, zorba politikalarından nefret etti. Nefret etmediği insanları öldürme fikrinden nefret etti.’’
Japonların barışçıl bir millet olduğunu zannetmemiz, savaş bittikten sonra doğmamızdan ve hep barış içinde yaşamamızdan ileri geliyor; ancak hepimizin hayatlarının savaşla ve yaşanılanlarla şekillendiğinin farkına varmamız gerekiyor.