Zorba bir kültürün içerisinde yaşıyoruz. Politikacılar, şirketler, bankalar, ordu... Hepsi zorba ve dolandırıcı. Çalıyor ve insanlara işkence yapıyorlar, bu çılgın yasaları onlar koyuyor ve gidişatı onlar belirliyor.
İnsan hür doğar ama her yerde zincire vurulmuştur. Filan kimse kendisini başkalarının efendisi sanır, fakat bu durum onun başkalarından daha fazla köle olmasına engel değildir.
Açıkcası yazarın diğer kitaplarına göre daha vasat ve sıkıcı buldum. Dr. Moreau’nun Adası çok daha heyecanlı, farklı bir eserdi. Belki de yaşadığım çağda çok fazla kitabın konusunu konu alan filmler kitaplar olduğu için sıkıcı buldum bilemiyorum...