Bugün "insana " karsi bizim nefretimizi ne oluşturuyor? Çünkü insan yüzünden acı çekiyoruz buna şüphe yok. Korku değil; daha ziyade artık insanda korkulacak bir şeyin kalmamış olması; "insan" denen çıyanın ön planda olması ve kaynaşıyor olması, "ehlileştirilmiş insanın", çaresiz- orta düzeyli ve tatminsiz insanın kendisini şimdiden bir hedef ve zirve, tarihin anlamı olarak, " yüce insan" olarak hissetmeyi öğrenmiş olması...
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Seçkin ahlak bütünüyle, kendi kendine yönelik muzaffer bir onaylamadan doğarken, köle-ahlakı daha en baştan, "dışında", "başka", "özünde olmayan" bir şeye hayır diyor: ve bu hayır onun yaratıcı hareketi.