ggio

ggio
@basquia
kaç çocuk yazgınızı okur bir ömür, kaç anne doğurur sizi, kaç anne rüyanızı ölür
Bakıyorum, umut karamsarlığın, sevinç acının azıcık soluk almasından başka ne ki? Yaşamsa, gerçekle düşün umutsuz bir savaşı, her şeyi içine alan kocaman bir yanılsama... Değil mi yoksa?
Sayfa 81·Kitabı okudu
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
ÖMÜR HANIM'LA GÜZ KONUŞMALARI ...Ve güz geldi Ömür Hanım. Dünya aydınlık sabahlarını yitiriyor usul usul. İnsanın içini karartan bulutların seferi var göğün maviliğinde. Yağmur ha yağdı ha yağacak. İncecik bir çisenti yokluyor boşluğunu insan yüreğinin. Hüznün bütün koşulları hazır. Nedenini bilmediğim bir keder akıyor damarlarımdan. Kalbimin üstünde binlerce bıçak ağzı... ve yüzüm ömrümün atlası; düzlükleri bunaltı, yükseklikleri korku, uçurumları yıkıntılarımla dolu bir engebeler atlası. Yaşamak bir can sıkıntısı mıdır Ömür Hanım? Her şeyi iyi yanından görmeyi kim öğretti bize? Acıyı görmeyen insan, umutsuzluğu yaşamayan, iliklerine dek kederin işleyip yaralamadığı bir insan, mutluluktan umuttan sevinçten ne anlar? Göğü görmeden, denizi görmeden maviyi anlamaya benzemez mi bu? Bir güz düşünün ki Ömür Hanım, ilkyazı olmamış, yazı yaşanmamış, böyle bir güzün hüznü hüzün müdür? Başlamanın bir anlamı varsa bitişi göze almak, bitişin bir anlamı varsa başlangıcı olmak değil midir? Yaşamı düz bir çizgide tutmak tükenmektir. Yaşamak zorunda olduğumuz şunca yılı aykırı uçlar arasında gezdirip geçirmedikçe, alışkanlıkların sınırlarını aşmadıkça zaman zaman, yaşamak nasıl yenilik olur tükenmek değil de?
Sayfa 79·Kitabı okudu
6. EDİP'E YANITI BİLİNEN SORULAR "Mezarsız ölünün kefeni göklerdir" Thomas More/Ütopya Yıldızların ülkesi var mıdır Edip Dicle aktığı toprakları seçer mi? Kasrik Boğazı'ndan esen karlı zemheri Yalnız Kasrik'te mi üşütür insanı? Herkes türküsünü elbet kendi sesiyle söyler İnsanın dili boynuna kement olur mu? Öldürmeye ekinlerden başlayan adamlar Eşiklere nasıl bir zulümle gelirler? Kimsenin kalmadığı darmadağın köylerde "Önce Vatan" yazısı bir hüzün değil midir? Bunca kanın helalini kim kime nasıl öder Mezar taşlarıyla barış olur mu? Gecesi buz anısı kül ışığı kırbaç Hangi gurbet bir sürgünün yüreğini doldurur "Kim istemez şad olmayı cihanda" Edip Viranede baykuş sesi zafer midir?..
Sayfa 56·Kitabı okudu
Oğlum bir ışıksız yol dönüşü olmayan Doğarken rahmimde bıraktığı boşluğu Ölümüyle yüreğime yerleştirip gitti.
Sayfa 55·Kitabı okudu
BÜYÜYEN TAŞ Yalnızlık pürüzsüz lekesiz bir düzlük Dünya kar altında, adam kar altında Elindeki sigarayla yüreğini ısıtıyor. İçindeki kedere denk bir çığlık Rüzgârın boşlukta çaldığı ıslık Kim bilir ne söylüyor bu yoksunluk içinde... Adamın gözleri bulutlardan bir ülke Ne bir sıcak pencere ne tüten bir kiremit Baktığı her yerden ayrılık esiyor. Oğlu eteklerinde büyüyen bir taş Gözü duvardaki silahın boşluğunda Bir kadın Kar altındaki dünyadan yalnız Yıllardır bozulmamış bir yatağı düzlüyor...
Sayfa 40·Kitabı okudu