Rus klasiği okumayalı baya bir olmuştu bu kitapla da bir kan tazeliyeyim derken Türkiyenin mevcud ekonomik ve politik durumu neticesinde satırlar ve karakterlerin durumu bana öyle bir tanıdık geldi ki nutkum tutuldu, ülkenin gidişatının distopik bir tasavvuru gibiydi adeta.
Kitabın edebi mefkuresine gelecek olursak yine Gogol ustanın kalemi adeta bir enstrüman gibi kullanışı insanı bir solukta okumaya itekliyor. Ve tam da burada Dostoyevski'nin; "Hepimiz Gogol'ün Palto'sundan çıktık." tanımının kitap üzerinde daha fazla konuşmaya gerek kalmayacak nitelikte bir tanımlama olduşuna da şahit oldum.