Adem ve Havva‘dan olan insana “âdemoğlu”denliğinden beri insanın yeryüzündeki macerası Âdem ve oğulları üzerinden anlatıldı. Havva ve kızları ise hep âdemoğlu’nun gölgesinde kaldı.
İnsan ya geleneklere geleneklere karşı koyup açık ve cesur yaşamalı,yahut da, inandığı bazı kıymetler varsa onlar için fedakarlık yapmalı. En çirkin şey ikisine birden sahip çıkan mürailiktir.(iki yüzlülük,riyakarlık)
Yaşanılanlar,canımızı acıtsa da bize aittir.Değerlidirler.Onları görmezden gelmek,bize zarar verir.Bunun yerine,gerçeği fark edip doğru değerlendirip geleceğe yürümek,insanı dengede kılar