Çünkü hayat korkulacak bir şey;korkutucu olmasının bir nedeni var ve o neden de şu:Hangi dalın gittiği yolu seçersek seçelim ,yine o çürümüş ağacız.Ben hayatta çok şey olmak istedim.İstemediğim şey yoktu.Ama hayatınız çürümüşse,siz ne yaparsanız yapın ,yine çürümüş kalacak.Rutubet her şeyi baştan sona çürütür.
Daha önceki çağlarda köleler ayaklarındaki prangadan köle olduklarını anlıyordu.Modern köleler ise kendini özgür sanıyor,çünkü beynine geçirilmiş prangaları göremiyor.
Öldüğümde çok sevdiğim şu kitabın sayfalarını artık çeviremez olacağım,bu yüzden de ölmeden önce hepsini okumuş olmaya dair nafile bir umut besliyorum.