Elbette herkes kendi varlığının ötesinde başka bir varlığının olması gerektiği fikrine sahiptir. Varlığımın tamamı burada, şu halimden ibaret olsaydı yaratılmamın ne anlamı olurdu ki? Benim bu dünyadaki kederlerim Heathcliff’in de kederleri oldu. Bunu en başından beri gördüm, yaşadım. Ve yaşıyorsam eğer, ben onda yaşıyorum. Her şey yok olup kaybolsa, geriye sadece bir o kalsa, bende var olmaya devam ederdim. Ama her şey yerinde kaldığı halde sadece o yok olsa, bu kova evren başıma yıkılır, varlığımı sürdüremezdim. Linton’a olan aşkım ağaçların yapraklarına benziyor. Kışın gelip ağaçların değişmesi misali, zamanın da bu aşkı değiştireceğini çok iyi biliyorum... Ama Heathcliff’e olan aşkım toprağın altındaki kayalar gibi... Pek görmediğimiz ama gerekli olduğunu bildiğimiz kayalar...”