KUANTUM FİZİĞİ "NAZAR DEĞMESİNİ DE" AÇIKLAR MI?
"Bedbinlik cezası olarak nazarında pek fena bir memlekete düşer." 2. Söz'den. Zaman zaman kuantum fiziği ile ilgili kitaplar okurum. "Hakikatin tâ kendisidir!" demek aşırılığına kapılmam. Hayır. Zîra, imân ederim, hakikat ancak el-Muhît olan Allah'ın elindedir. Rabbü'l-Âlemîn olarak her şeyi yaratan Odur. Evet. Her şey hakkındaki en doğru bilgiyi her şeyi yaratmak itibariyle her şeyi kuşatan Vahid-i Ehad söyleyebilir. Parçadan bütüne gidenlerin bilgisinin kıymetiyse ulaşabildikleri parçanın büyüklüğüne göredir. Ne kadar kuşatabildilerse o kadar! Fakat şu kadarcık hakkını veririm: "Kuantum fiziği beşeriyetin gözünü bir parça açmıştır." Ne anlamda? Geçmiş yüzyılın materyalist fizik yaklaşımını aşmak bağlamında. Aynen. Materyalizmin eşya yaklaşımı sadece "gözleneni" esas alıyordu. "Gözlemciyi" bir detay gibi görüyordu. (Ve hiç hesaba katmıyordu.) Dolayısıyla hakikatin dairesi şahit olunandan ibaretti. Ancak kuantum fiziği bunu bir parça kırdı. Gözlemcinin de gözlemlediği şeyi etkilediği gibi bir yere götürdü bizi. Dalga-tanecik araştırmalarıyla yazıyı uzatmayayım. Lakin kuantum fiziğiyle asgarî ilgilenenler dahi bilirler: Gözlemcinin yaratılışa etkisi üzerine acayip acayip iddialarda bulunmaktadır. İşte, bir şekilde, bunun, Bediüzzaman Hazretlerinin "mânâ-i harfî" ve "mânâ-i ismî" kavramlaştırmalarına da bakabileceğini düşünüyorum arkadaşım. Çünkü, o, bir yerde Refet abiye bu ıstılahları tarif ederken diyor ki: **"Sen âyineye baksan, eğer âyineyi şişe için bakarsan, şişeyi kasten görürsün. İçinde Re'fet'e tebeî, dolayısıyla nazar ilişir. Eğer maksat, mübarek simanıza bakmak için âyineye baktın; sevimli Re'fet'i kasten görürsün. (...) Âyine şişesi tebeî, dolayısıyla nazarın ilişir. İşte birinci surette âyine şişesi mânâ-yı ismîdir; Re'fet mânâ-yı harfî
Kuantum Fiziği
-"Bu kapıda sevdiğin var mı?" -"Başta Resulullah (sav), Ashâb-ı Kirâm ra, evliyâların kutbu Abdulkadir Geylâni hz. ks, tüm evliyâullah ra, İmam Şâfiî ra, Ahmed b. Hanbel ra, İmam-ı Âzâm ra, İmam Malik ra, İmam Rabbânî ra, İmam Tirmizî ra, İmam Nevevî ra, İmam Gazali ra, Fudayl b. İyad ra, İbnü'l Cevzî ks, İbn Kayyım El-Cevzîyye ks, Atâullah El-İskenderî ks, Bediüzzaman Said Nursî Hz. ks..." Onları hatırlayınca bile sanki üzerime kalın bir aba örtmüşler de bu aba beni dünyanın bütün şerlerinden muhafaza ediyormuş gibi bir his doğuyor içime.. öylesine güven, huzur veriyor, sıcacık hissettiriyor.. kendini emin insanların meclisinde, salihlerin ocağında buluyorsun bir anda.. Bunca âlim, ya olmasaydı biz ne yapardık? Kiminle ünsiyet ederdik, kime ısınırdık bu soğuk dünyada?
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Hazırladığımız çalışmalar ve kitaplar ile alâkalı çoğu zaman Üstâd Bediüzzaman'ın şu ifadelerini derhâtır ediyor, tekrarlıyorum: "Şu müşevveş eserlerim ile büyük bir şeyin etrafını kazıyorum. Amma bilmiyorum keşfedebildim mi? Veyahut sonra inkişaf edecektir. Veyahut bilâhere zuhur edecek. Keşfine yol açıp gösteriyorum." (Mesnevi-i Nuriye, s. 134) Füyûzât-ı Nuriye serisi, Istılâhât-ı Nuriye çalışması, Bediüzzaman Diyor Ki! eseri, İPA'da Allah kitabının dersler hâlinde tanzimi, Risale-i Nur Külliyatı’nı Okuma ve Anlama Usûlleri'nin genişletilmiş 2. Baskısının hazırlanması, Risale-i Nur Külliyatı hakkında daha önce üzerinde çalışılmamış pek çok kitap ihzariyesi ve 400'ün üzerinde muhtelif meselelere dâir makale, şiir, röportaj, belge, hatıra kaydı yazıları ve nicesi. Rabbim, etrafını kazdığımız bu mühim hakikatlerin tesirini halk eyleyip bizleri de müstakîmâne istihdam eylesin. Abdulkadir Çelebioğlu
1000Kitap
"Pencerelerden seyret, içlerine girme." Bediüzzaman Said Nursi
"Pencerelerden seyret, içlerine girme.." (Said-i Nursi)
1000Kitap
Yirmi sene kırk bayramımı münzevi, yalnız geçirdim. Bediüzzaman