Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bugün efkârlıyım gönlüm haraba
Sayfa 140 - Bilgi Yayınevi, 1. Baskı, 1969Kitabı okudu
Gel çıkalım sevgilim gel Gel kurtulalım birler hanesinden Çekelim gidelim bir uçtan uca Açalım yüreğimizin kapılarını sonuna kadar Sevelim sevelim sevelim Sevebileceğimiz kadar
Sayfa 137 - Bilgi Yayınevi, 1. Baskı, 1969Kitabı okudu
Reklam
Bütün kitapları yakmalı Sevda üstüne ne söylemişlerse yalandır
Sayfa 137 - Bilgi Yayınevi, 1. Baskı, 1969Kitabı okudu
O hatıralar ki Bambaşka bir zaman içre yaşar dururlar Gel demeden gelir Git demeden giderler Nur topu gibi açıldıkları olur bazan Sonra sızım sızım sızlarlar
Sayfa 133 - Bilgi Yayınevi, 1. Baskı, 1969Kitabı okudu
İçersine insan kokusu sinmiş mısralara vurgunum
Sayfa 124 - Bilgi Yayınevi, 1. Baskı, 1969Kitabı okudu
Ne güzel erimek aşk içinde
Sayfa 116 - Bilgi Yayınevi, 1. Baskı, 1969Kitabı okudu
Reklam
Ne güç mevsimlere dert anlatabilmek
Sayfa 115 - Bilgi Yayınevi, 1. Baskı, 1969Kitabı okudu
Ne güç bir ağaç misali meyve verebilmek Vaktinde açabilmek çiçeğini Daldırabilmek köklerini damar damar Toprağın etli cömert karanlığına
Sayfa 114 - Bilgi Yayınevi, 1. Baskı, 1969Kitabı okudu
Herkes kendi murdar karanlığına gömülmüş Herkes gurbette.
Sayfa 112 - Bilgi Yayınevi, 1. Baskı, 1969Kitabı okudu
Bir halı, bir kilim nakışlan hiçbir zaman bize büyükannemizin yüzünü, ya da komşunun bahçesini hatırlattığı için güzel gelmez, halı veya kilimlerdeki süsleme güzelliğini hiçbir zaman doğanm incelenmesine değil, doğrudan doğruya nakışların geometrik soyut güzelliği ile gereçlerin ve tezgâhın olanaklanna borçluyuzdur.
Sayfa 63
Reklam
Gerçek resim fotoğrafın bittiği yerde başlar.
Sayfa 59
İnsan zekâsının ve yeteneğinin sınırları hakkında bir fikir edinebilmek için bir lokomotife, bir ağır bombardıman uçağına bakmadan önce, bir Leonardo’nun, bir Raphael’in, bir Greco’nun, bir Dürer’in, bir Holbein’ın eserlerini toplu olarak incelemek yeter
Sayfa 58
Bizde ilk defa gerçek resmi tadan Şeker Ahmet Paşa ile Hamdi Zekai ve Seyid Bey’lerdir. Fransız’ların «peinture» dedikleri dört başı mamûr resim sanatının bizde ilk defa bu sanatçılar tadına varmışlar ve Türk Güzel Sanatlarına henüz katılmış olan bu kol üzerinde uzun uzadıya durulmaya değer eserler yapmayı başarmışlardır. Bize ilk defa gerçek resmi getirdikleri halde, bize aynı zamanda gelen roman ve Batı müziği sanatlarına yakın olmayacak bir derecede bir kavrayış gösteren bu sanatçıları Dolmabahçe’de açılan Müze sayesinde tanıdık. Bu sanatçılardan burada birkaç resim örnek göstererek adlarını saygı ile anmayı bir görev sayıyorum. Şeker Ahmet Paşa’dan «Talim Eden Askerler», Zekai Paşa’dan «Cami», Seyid Bey’den «Nature Morte».
Fakat ne olursa olsun, Avrupa’da yine bütün süslemeciler kendi adlan ile anılmaktadırlar. Ora- da zamanımızın en ünlü karikatüristlerinden Du- pont’a veya en güçlü afişçilerinden bir Kassandra’ya ressam denildiğine tanık olamazsınız.
Sayfa 58
Gerçek resim memleketimize girmesi ile fotoğrafçılık sanatının bizde yayılması hemen he-men aynı zamana rastlıyordu.
Sayfa 57
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.