Kitapta Felatun Bey karakterine çok az yer verilmiş. Kitap, Rakım Efendinin yaşamı ve yaşadıkları üzerine geçiyor gibi olmuş. Bir nevi Rakım Efendinin biyografisini okuyor gibi hissettim.
"Bu kasvetli küçük şehirde bir sonraki adımımı planlamak yerine, izleri henüz silinmiş duyguların, taze hatıraların, yakın zamanda beni içine çekip girdabında döndürdükten sonra bir yerlere fırlatıp atan hortumun etkisi altında oturuyorum."