Cevizin kabuğunu kırıp özüne inemeyenler, cevizin tamamını kabuk zannederler." sözü her açıdan son derece önemli bir sözdür ve bunu unutmamamız gerekiyor. Hayatın her alanında bu sözden yola çıkarak analizler yapmak mümkündür. Yüzeyde gezinenleri, derine, özüne inemeyenleri anlatır; meseleleri tahlil etmeyi beceremeyenleri, zahire aldananları ve kolayca hüküm verenleri, aslını, esasını bilmeden, bir insanı tanımadan hakkında hüküm verenleri, bir hadiseye vakıf olmadan biliyormuş gibi davranıp ukalaca tavır takınanları. Kısacası, hayatta nerede bir aslını astarını bilmeme hadisesi varsa onu anlatır bu söz. En vahim durumsa kabuktan bile haberi olmayanların hâlidir. Bu durum son derece dramatiktir.