Bana sorarsanız, ölüm yaşamın ucudur, ama amacı değil; sonu, bitimidir, ama konusu değil. Yaşamın gözlerini dikeceği şey kendisi olmasıdır. Ona gerekli olan çaba kendini düzenlemek, yönetmek, kendi kendine katlanmaktır. Yaşama biliminin bu genel ve başlıca bölümünün içerdiği daha birçok iş arasında ölmeyi bilme de vardır ve bu iş, korkunun ona verdiği ağırlık olmasa, en hafiflerindendir.