Ye’sim Bî-çâre
Zâr u zâr oldum yollarında,
Sanki bir vaveylâ, zulmet şikeste.
Duyduğum her hicran aheste aheste,
Müjgân saplar kalbime.
Bana nakşettiğin her kelâmın
Fehmeyledim zerre-i zaman.
Pâybeste oldum bî-nihaye,
Ye’sim bî-çâre.
(Bu tarz daha önce denemediğim bir tarz açıkcası bu yüzden hatalarım olabilir, alttaki kısım daha yazmaya alısık olduğum günlük kullandığımız kelimelerle yazılı olan kısım :3)
Çaresizliğim Bile Çaresiz
Yollarında hıçkırıklara boğuldum,
Sanki bir çığlık koptu, karanlık parçalandı.
Duyduğum her ayrılık sızısı,
Yavaş yavaş, sindire sindire işledi içime.
Şimdiyse kirpiklerin,
Birer ok gibi saplanıyor kalbime.
Bana işlediğin her bir sözünü,
Zamanın en küçük anında bile hissettim.
Sonsuza dek mühürlendim bu noktaya,
Ayaklarım bağlı, kaçışım yok.
Öyle bir umutsuzluk ki bu;
Artık kendisi bile çaresiz...
~Belkıs Berra