Bu kadın bende, denkleme tesadüfen girmiş, bölünmeyen bir irrasyonel sayıymışçasına hoş olmayan bir etki bırakmıştı. Ve kısa bir süreliğine de olsa sevgili O ile yalnız kaldığıma mutlu oldum.
Sonra kendime sordum: Neden güzel? Dans neden güzel? Cevap: Çünkü bu özgür olmayan bir hareket, çünkü dansın en derin anlamı mutlak ve estetik boyun eğişte, ideal özgürsüzlükte yatar.
İnsanoğlu her zaman kendini önemli hissetmek istemiştir ve kendisini evrenin merkezine koyan fikirleri sevmeye yatkındır. Dinler çoğunlukla bu isteğe oynarlar.