Ah
baylar, belki de ben ömrüm boyunca başlamayı da, bitirmeyi
de beceremediğim için kendimi akıllı bir adam sayıyorum.
Ben de herkes gibi gevezenin, zararsız ama can sıkıcı
boşboğazın biri olayım, ne çıkar.
Bir kere kendini
duygularına kaptır, bir anlığına şuurunu susturup,
düşünmeden, esas aramadan hakaret et, nefret et, birini sev,
daha doğrusu boş durmamak için bir şeyler yap bakalım. En
geç öbür gün bu bilinçli kandırmaca yüzünden kendi kendini
küçümsemeye başlarsın.
Bütün samimi insanlar ve
işinde gücünde olanlar ahmak, dar kafalı oldukları için faal
kimselerdir. Nasıl açıklamalı? Bakın şöyle: Bu çeşit insanlar,
akılları kıt olduğu için herhangi bir konuda ana sebepleri
araştırmadan hemen el altındaki ikinci derece sebeplere
bağlanıverir ve doğru hareket ettiklerinden emin oldukları
için de rahatlarlar;
Kötü biri olmamak bir yana, herhangi bir şey olmayı da beceremedim: Ne kötü ne iyi, ne alçak ne namuslu, ne kahraman ne haşerenin biriyim. Şimdi bir yandan köşemde pinekliyor, bir yandan da acı, faydasız bir teselliyle avunuyorum: Zeki insanlar asla bir baltaya sap olamaz, olanlar yalnız aptallardır.