Yazara karşı çok ön yargılıydım. Hikayelerinin her birinin ayrı ayrı dizisini yapmak bana iyi niyetli gelmiyordu açıkçası. Bu yüzden kitaplarından hep uzak durdum. Ama "Kral Kaybederse" hep ilgimi çekmişti. Uzun yıllar sonra bir şekilde direndim ve okumaya başladım.
Hikayesi gerçekten etkileyici birisi Kenan Baran. En çok dikkatimi çeken de, sahte bir umudu kestiği zaman, gerçek bir umuda tutunabilir hale gelmesi oldu. Doktorla o son konuşmasında ne kadar yıkılmıştı, umudunu kestiğini söylemişti yeşil defterinde. Sahte bir dünyayı yıkmadan kendine gerçek bir yaşam kuramazdı. Eski kenana dönme hayalinden vazgeçtiği zaman hayatı yeniden başladı. Bu beni çok etkiledi. Bilinç dışı ile ilgili yapılan benzetmeleri çok sevdim. Detaylarıyla bana çok şey kattı bu kitap. En önemlisi de, ön yargılı olmamam gerektiğini öğrendim.