berumend

Düşündürücü olan yeryüzündeki en kudretli yapma gücüne sahip varlık olan insanın bir taraftan yapabileceği şeylerin hiçbirini yapma sorumluluğunu üstlenmeyip diğer taraftan sürekli hâlinden yakınmasıdır. İletişimciler diyor ki: Sızlanmacı tipleri dinlerken onlara "haklısın" demeyin, çünkü bunu sürdürürler; haksız olduklarını da söylemeyin çünkü tekrar anlatma gereği duyarlar. Çözüm sunun, harekete geçmelerini söyleyin, bakalım ne yapacaklar? Not: Gerekeni yapmak cesaret ve sabır ister. Yetişkin olmayı gerektirir. Eyleme geçmek yerine sızlanıp durmak çocukçadır. Korkaklık ve manipülasyon içerir.
Reklam
İstediğin kadar uzağa git, oraya da götüreceğin aynı "ben" olduktan sonra durum hiç değişmeyecek. Asıl hicret içimizdeki hamlıktan olmalı.
Namaz, kişinin Yaratıcı'ya duyduğu saygıyı kendisine hatırlatmasıdır. Ahdini tazelemesi, kalbindekileri her seferinde yeniden sıraya koymasıdır.
Çoğu zaman yolun kendisi varılacak yerin güzelliğini müjdeleyen işaretler taşır. Onları görebilen yolun eziyetine aldırmaz. Aksi de doğrudur. Feci sonu önceden haber verir bazı yollar. Yoldaşların akıbetine bakmak yeterlidir. İşaretleri doğru okuyanın helak olmadan geri dönme şansı vardır; iradesi hayattaysa..
İnsanlara hakkı hatırlatmamız gerektiğinde zarif olmayı; bizi hak hatırlatıldığında ise üslup zarif değil diye reddetmemeyi unutmamak.. Kanaatimce nefsini değil de hakkı öne çıkaran ve gitmesi zor olsa da sonu aydınlık olan tek yol budur.
Reklam