Bir gece önce uzamış saçını kestirmek, her bir saç teli üzerine tartışmak, dağınık buklesini toplatmak, sağa, sola ya da alnına yatırmaya zorlamak için onca saatini berberde geçiren o insanlara meşgul mü dersin? Küçük bir dikkatsizlik yapsa, insan kesmiş gibi, berbere nasıl da kızarlar! Saçlarından bir tel eksilse, topladıkları saçları bozulsa ve tüm saç telleri buklelere dönüştürülemese, nasıl da öfkeden deliye dönerler! Bu tür insanlardan hangisi saçındansa devletin bozulmasını tercih etmez? Hangisi kafasının sağlığındansa güzel görünmeyi daha çok dert edinmez? Hangisi daha dürüst olmaktansa daha süslü olmayı tercih etmez? Boş vaktini tarak ve ayna arasında geçiren bu insanlara meşgul mü dersin?