"Hastayı gerçekten olduğu gibi görebildiğimizden, onu kendi gerçekliğinde tanıyabildiğimizden emin olabilir miyiz? Yoksa gördüklerimiz, onunla ilgili kendi teorilerimizin yansımasından mı ibaret?"
"Varolan tüm kişiler bir başkasıyla paylaşımda bulunmak üzere kendi merkeziliğinden çıkma ihtiyacı ve olasılığı taşırlar. Bu, hep risk barındıran bir durumdur. Organizma fazla uzağa giderse, kendi merkeziliğini -kimliğini- kaybeder."
"C. C. Jung, 'etkili terapide hem terapist hem de hastada değişim gerçekleşir' derken çok doğru bir noktaya temas etmiştir. Terapist değişime açık değilse, hasta da değişmeyecektir."