Üstat nakkaş Mirek'e göre körlük bir bela değil, bütün hayatını onun güzelliğine adayan nakkaşa Allah'ın vereceği son mutluluktur. Çünkü nakış, Allah'ın alemi nasıl gördüğünü nakkaşın aramasıdır ve bu eşşiz görüntü ancak yoğun bir çalışma hayatından sonra gözler yorulup nakkaş iyice yıprandığında ulaşılan körlükten sonra hatırlanarak olur.
Çünkü Allah alemi önce görülsün diye yarattı. Sonra da gördüğümüzü birbirimizle paylaşalım, konuşalım diye kelimeleri verdi bize ama biz kelimelerden hikayeler yaptık da nakşı da bu hikayeler için yapılır sandık. Oysa nakış doğrudan Allah'ın hatıralarını aramak, alemi onun gördüğü gibi görmektir.