📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İnsan konuşarak bir haksızlığın önünü alır, yine konuşarak insan ilişkilerini düzene koyar. Maksadımız ne geleneksel anlamda “susturmak” eylemi ile insanların “köleleştirilmesine” rıza göstermektir ne de gelenekselliğin yanlışları yerine, modernitenin özgürlük fikrine bağlı “büyüklemeci” benliğin tezahürü olan saygı yoksunluğuna ve edepsizliğe arka çıkmaktır. Her iki durum insanın, ‘insan olmanın’ önüne geçmesi ve ‘özünü’ bizzat ‘hiç’lemesidir.
Ancak bilinçli susmakla, her şeye boyun eğmeyi benimsemişlik, yani çaresizlik arasındaki farkı ayırt etmek gerekir. Üzerindeki baskı sonucu acziyete ilişkin bir suskunluğun kalıcı sorunlara yol açacağı da bilinmelidir; fakat cahil insanlarla muhatap olmanın zorluğunu yaşayan insanlar bilirler ki, her söyledikleri kendi aleyhlerine dönecek ve hiçbir yarar sağlamayacaktır.