Bilgeye göre her insan ve her olay herkes için bir öğretmendir. Öğretmen gözü ile bakılan bir şey kişiyi kızdırabilir mi? Onu bunalımlara sürükleyebilir mi? Hayır. Bu bakımdan bilge, elindeki imkanları en iyi şekilde değerlendirir, önüne konmuş her şeyin keyfini çıkarabilir, olmayan bir şeyin hasretini de çekmez.
Hayatın anlamını hakkıyla keşfedebilmek için, olaylara ve nesnelere yüksek bir bilinçle bakmak şart. O zaman insan, kendi durumunu bilgece ele alabilir.