Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Devlet, hangi biçimde olursa olsun, hiçbir durumda özgürleşme siyasetini temsil edemez ya da tanımlayamaz.
Reklam
Fakat seçimlerde, halk kitleleri arasında mevcut -hareketin içinde ise pek az mevcut- parti, yani Müslüman Kardeşler galip gelir elbette.
Günümüzde talan küreselleşmiştir; tıpkı menşei artık dünyanın her ülkesine ait bulunan proletarya gibi.
Özgür insan efendi değildir; nihayetinde, özgür insan köledir, çünkü özgür olmak, kendi durumundan yola çıkarak bir şey yaratmaktır, yoksa bu durumun yapay sonsuzluğuna yerleşmek değildir.
Reklam
"Bilinç, varlığında kendi varlığını sorun eden bir varlıktır."
Sartre
Öznel öteki figürü benim arzum tarafından nesne olarak, tam da benim arzumun nesnesi olarak inşa edilir; fakat ötekinin birey olarak bu nesneleştirmeyi kabulleneceğine dair hiç garanti yoktur, çünkü, öteki olan ona göre, kendi arzusu tamamen özneldir.
Yaşam, bireysel tekilliğin ince farklılıklarını tutamayacak kadar geniş düğümlü bir ağdır.
Gerçekleşmemiş içkin olasılıklar kısmını bireyin tanımından ayırabilir miyiz? Bunu yaptığımızda onun gerçek varlığı sakatlanmış olmaz mı?
Reklam
..kendi yaşamından ayrı ya da yaşam onu kendinden ayırmış.
Bir bireyin kendi yaşamından ibaret olduğunu ileri sürebilir miyiz? Tuhaf bir sorudur bu; fakat Hugo bu soruya zımnen cevap verir: "Evet, bu yapılabilir, yapmalıyız." Bir birey, kendi yaşamı neyse onunla birlikte bitip tükenir. Yaşamı, yani, yaptığı, olduğu ve düşlediği şey.
Başkaları hayatta kalırken ben ölebilirim. Ben haz alırken başkaları ıstırap çekebilir; ya da tersi. Başkalarıyla benzerliklerimi kuşkusuz daima deneyimleyebilirim; fakat farklılıklarımı da deneyimleyebilirim ki bu, kendi tekilliğimi deneyimlemekten kaçınamayacağım anlamına gelir.
Sartre bir keresinde şunu söylemişti: Eğer insanlık komünizmi gerçekleştirmekte yetersiz kaldığını ortaya koyarsa -komünizm kelimesinin, deyim yerindeyse, masumca kullanıldığı dönemdir henüz- bu durumda, insanlık yok olduğunda, karıncalardan daha önemli olmadığı söylenebilir.
İnsanlık kendini bir tür cılız başlangıç olarak görebilir. Peki, neyin başlangıcı?
145 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.