• ......................................................................
    Gam-zedeyim deva bulmam
    Garibim bir yuva kurmam
    Kaderimdir hep çektiğim
    İnlerim hiç reha bulmam

    Elem beni terketmiyor
    Hiç de fasıla vermiyor
    Nihayetsiz bu takibe
    Doğrusu tâkat yetmiyor
    ......................................................................
    Gam-zede: Gamlı, Tasalı
    Deva: Çare
    Garip: Kimsesiz, Zavallı
    Reha: Kurtulma, Kurtuluş
    Elem: Acı, Sızı, Dert (Maddi ve Manevi Istırap)
    Fasıla: Ara
    Nihayet: Son
    Takip: Kovalama, Gütme
    Tâkat: Güç, Kuvvet

    Beste: Tatyos Efendi
    Güfte: ?
    Makam: Uşşak
    Usûl: Sofyan
  • Başlangıçta sükût var idi. Ve her yer karanlık idi. Ve Yaradan Yegâh makamında terennüm eyledi. Ve bu ışıltılı nağme ile etraf nur oldu. Ve nağme boşlukta yankılanıp geri döndü. Ve Yaradan, bu Yegâh nağmenin güzel olduğunu gördü. Ve akşam oldu ve sabah oldu, birinci gün. Ve Yaradan Dügâh makamında terennüm etti. Ve suların ortasında bir azim kubbe peyda oldu. Ve kubbe ta arşa kadar yükseldi. Ve nağme, işte bu kubbede yankılanıp geri döndü. Ve Yaradan bu Dügâh nağmenin güzel olduğunu gördü. Ve akşam oldu ve sabah oldu, ikinci gün. Ve Yaradan Segâh makamında terennüm etti. Nağme çöllerde ve enginlerde yankılanıp geri döndü. Ve yaradan bu Segâh nağmenin güzel olduğunu gördü. Ve terennüme devam etti. Nağme ile mest olan toprak, ot ve tohum veren sebze ve meyve veren ağaçlar hâsıl etti. Ve akşam oldu ve sabah oldu, üçüncü gün. Ve Yaradan Çargâh makamında terennüm etti. Ve bu nağme, vecde gelip ışıl ışıl ışıldayan yıldızların ve kendisiyle, Yaradan'ın hem Gündûz'e hâkim olduğu Güneş ve hem de geceye hâkim olduğu Kamer'in bulunduğu göklerde yankılanıp geri döndü. Ve Yaradan bu Çargâh nağmenin güzel olduğunu gördü. Ve akşam oldu ve sabah oldu, dördüncü gün. Ve Yaradan Pençgâh makamında terennüm etti. Ve bu nağme, envai çeşit deniz canavarlarıyla ve türlü türlü canlı mahlûkatla kaynayan deniz dibinde ve çeşit çeşit kanatlı kuşla dolu semada yankılanıp geri döndü. Ve Yaradan bu Pençgâh nağmenin güzel olduğunu gördü. Ve akşam oldu ve sabah oldu, beşinci gün. Ve yaradan Şeşgâh makamında terennüm etti ve gelecek olan yankıya kulak kabarttı. Ancak bu kez, nağme yankılanmadı. Bununla birlikte Yaradan baktı ki, uzaklarda bir yerden aynı makamda bir avaz gelir, hemen tanıdı. Cins cins canlı mahlûkatın ve yürüyenlerin ve sürünenlerin ve denizdeki balıkların, göklerdeki kuşların ve her şeyin hâkimi ilan edip mübarek kıldığı İnsan'ın sesiydi bu. Yaradan bu sesin pek o kadar çirkin olmadığını gördü. Ve akşam oldu ve sabah oldu, altıncı gün. Ve Yaradan Heftgâh makamında es eyleyip sustu. Çünkü sesini Yer ile Gök arasındakilere işte böyle duyurmuştu. Ve Yaradan, yedinci günü mübarek kılıp takdis eyledi ve dinlendi.

    Ve Yaradan, yerin toprağından adam yaptı ve onun burnuna makamı gizli bir nağme üfledi. Adam bu nağmenin güzel olduğunu gördü. Çünkü adam artık yaşıyordu ve onu yaşatan da bu nefes idi. Ancak adam ve onun sol kaburga kemiği, meyveyi ısırıp yasağı çiğneyince, kendilerini diri kılan bu nağmeyi unuttular ve Aden'den kovuldular. Ne var ki âdemoğulları; Hâbil ve Kabil'den Hazreti İdris'e, Hûd Peygamberden Firavun Kâbus bin Muslap'a, Süleyman Aleyhisselam'dan İskender Zülkarneyn'e, Melik Tubbâ Rıdvanüllâhi Aleyh'ten Ahirzaman Peygamberi Hazreti Muhammed Sallallâhü Aleyhi ve Sellem Efendimiz'e kadar bütün devirlerde; tamburdan santurdan yongardan, davula kavala mıskala kadar türlü türlü musiki âletiyle; bu nağmeyi keşif yahut peyda etmek için yırtınıp didindiler. Hatta Sokrat ve Bukrat, bu esrarengiz nağmenin bir güftesi olduğunu da söylemişti. Bu âlimlere göre güfte, "Lazare, deuro ekso!" idi. İbn-i Uzluk ise bu nağmenin hem makamının hem de güftesinin Kürdi olduğunu söyledi: "Lazar, were derve!"İbn-i Uzluk aynı zamanda, makamı Kürdi olduğuna göre, nağmenin karar perdesinin dügâh olması gerektiğini de ileri sürmüştü.
  • Susar, herkes Susar
    Her yer kural
    Yıkın duvarları
    Uğra, yanıma uğra
    Bi Yazı Tuğra
    Bükelim tüm kolları

    Koy koy yeni bi kat
    Onuda geçeyim iyi fark
    Zoruna gidenin dili kurak
    Kapalı kapıya çeneni tak
    Boşver geri topla
    Verdiğin değerin dili olsa
    Kalbimi vurmuş gidiyorsan
    Acı diliyorsan ve de biliyorsan

    Kızgın güllerin üstüne düşmüş dolunayım ben
    Soldum bir daha geriye dönersem yok olayım ben
    Koştum bi firara beni ölmezsem yine ara
    Kara kış gibiyim sobalara
    Bizi doldursun odalara

    Susar, herkes Susar
    Her yer kural
    Yıkın duvarları
    Uğra, yanıma uğra
    Bi Yazı Tuğra
    Bükelim tüm kolları

    Normale dönücem hayatım versin istediğimi
    Zorlama düşerim şeytan duymasın dinlediğimi
    Koy baba gitsin ful rahvan zorlama kadere
    Trip atma Trip atma Trip atma

    Kızgın güllerin üstüne düşmüş dolunayım ben
    Soldum bir daha geriye dönersem yok olayım ben
    Koştum bi firara beni ölmezsem yine ara
    Kara kış gibiyim sobalara
    Bizi doldursun odalara..
  • Rüzgâr uyumuş, ay dalıyor, her taraf ıssız
    Ölgün ışıyor, varsa henüz bir iki yıldız

    İncesaz / Dilek Türkan 💛 Rüzgâr Uyumuş 🍂🌼🍂

    Beste, Refik Fersan
    Güfte, Cenap Muhittin Kozanoğlu

    https://youtu.be/Qou4vwrSck4 🎼🌼
  • Gecenin bir vakti kitabı bitirdiğimde bir nehir kenarı serinliği içinde bir çok cümle geçti nehirden ..

    ...aşk cesur olanların işiydi.
    ...insanların anlamaya ihtiyacı var.
    ....bir şiirle başlamalı seninle uyandığım sabahı m.

    ...Benden bize ne kalmış

    ...bak bana kelimeler kağıtla sevişsinler
    ... Beş duyu bir aşk etmiyordu .
    .... Seni düşündükçe müziğime güfte
    Rakıma meze,
    Geceme yakamoz istemem
    Gözlerini hayal ederim o bana yeter...

    Diye bir çok cümle aktı nehirden Ahmet Balçık nehire bıraktığın bütün güzellikleri bizimle patkaştığın için teşekkür ederim.