sema

sema
@biravare
sevgili dost, merhameti gördün mü?
Gürültünün ortasında insan kendisini doğru bir varoluştan uzaklaştıran her türlü sese kulak tıkayabilir. Cep telefonunu kapatabilir. Lüzumsuz lakırdıdan perhiz yapabilir. Sözü uzatmayabilir. İnsanı ve âlemi, sessizliğin verdiği zenginlikle temaşa edebilir. Kendisini anlatmak telaşından geri durabilir. Böcekleri, yaprakların hışırtısını, okuldan dağılan çocukların neşesini dinleyebilir. Bir bulutun yer değiştirirken çıkardığı sese, "bir hançerin paslanırken çıkardığı gürültü"ye kulak kesilebilir. Konuşulmayan hakkında susmayı deneyebilir. Dile gelmeyenin sesini araştırabilir.
Sayfa 93·Kitabı okudu
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Sükût içimizde keşfedilmeyi bekler. Onu keşfetmekle kendimizi keşfetmiş oluruz.
Sayfa 93·Kitabı okudu
Dünya incitenlerle dolu. Ama olgunluk incinmemeyi bilmekte. Kin tutmamakta. Bağışlamakta.
Sayfa 88·Kitabı okudu
Yaşamak umutla tazelenmektir.
Sayfa 81·Kitabı okudu
Ümit ve iyimserligi birer mücevher gibi ruhunda gezdiren insanlar sayesinde dünya güzelleşir. Onların yer yüzüne vuran ışığı; bize adaletin, eşitliğin, saygının hâlâ mümkün olduğunu, istersek kötülüğü değiştirebileceğimizi telkin eder.
Sayfa 68·Kitabı okudu