Fatma

10/10
·128 syf.·
2025 90. kitabı
Kur'an'ı okumak ve anlamak da bitti. Ne kadar aciz ve eksik olduğumla yüzleştiğim için üzgünüm. Ayrıca İmam Gazali'nin kalemiyle tanıştığım içinse mutluyum. Kur'anı okumak ve anlamak hakkında bölüm bölüm incelemeler mevcut. Allah'ın kelamının ne kadar derin olduğu ve kişilerin yorumlamalarına göre çarptırılacağı örneklerle beraber yazılmış. Ancak tek bir sefer okunup kavranacak bir kitap olduğunu düşünmüyorum muhtemelen tekrar tekrar okumaya ihtiyacım olacak. Arapçasının ve tefsirli halinin okunuşuyla alakalı ikazlar vardı. Allah hakkıyla okuyup anlamamızı nasip etsin. Allah'ın selamı üzerinize olsun dostilerim️ "Tam ve kusursuz bilgiye ulaşmaya gelince, bunu kimse ummamalıdır. Çünkü denizler mürekkep, ağaçlar kalem olsa, Allah'ın Kelâmının sırlarını bitiremezler. Çünkü o sırların sonu yoktur! Aziz ve Celîl olan Allah'ın kelimeleri bitmeden o denizler biter!"
Kur'an'ı Okumak ve Anlamakİmam Gazali · Sufi Kitap Yayınları · 20192,037 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
5/10
·344 syf.·
2025 89. kitabı
Adelaide geçmişinde gerek aile gerek erkek arkadaş konusunda sıkıntılar çekmiş bir kızdır. Daha sonra Adelaide'nin ilişkileri, flörtten ve tek gecelikten öteye geçemeden devam eder. Ancak bir gün hayatına Rory girer ve işler değişir. Rory'e aşık olur, ancak Rory tarafında işler farklıdır. O geçmişe takılıp kalmış gelecekte kadınlara bağlanma problemleri olan bir adamdır.(!) Adelaide ile her şeyi yapar ama ilişkilerine isim koymak istemez. Kitap boyu Adelaide'nin durumu nasıl idare etmeye çalıştığını ve nasıl üstesinden gelemediğini okuyoruz. Bu spoiler değil çünkü kitap zaten böyle başlıyor ve içerisinde de bol bol gelecekte olacaklara dair parantez içinde notlar okuyoruz. Her neyse benim düşüncelerime gelecek olursak, SEVEMEDİM arkadaşlar. Akıcı mıydı? Evet çok akıcıydı ama sinir bozucu ve anlamsız detaylar vardı. Günümüzdeki ilişkilerin çoğunda yaşanabilecek problemleri içeriyordu ancak ben bir kadının aşık olduğunda bu kadar aptallaşmasına tahammül edemiyorum. Rory'nin eski kız arkadaşı vefat etti. Adelaide onunla beraber yas tuttu. Tamam çok üzücü bir şey ama Adelaide'nin günler boyu bunun için ağlamasına ve kusmasına anlam veremedim. Rory'nin her yaptığı saçma şeye şikayet etmeden ve rahatsız olduğunu belirtmeden hiçbir şey yokmuş gibi davranmasına çok sinirlendim. Ayrıca tetikleyici çok fazla öge mevcuttu. Antidepresan güzellemesi yapılması rahatsız ediciydi. Kitap çok depresifti ben de meyilli olduğum için tetiklendim sanırım biraz. Hiçbir anlamı olmayan bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Karakterin herhangi bir gelişimine şahit olmadık, en sonunda başkasıyla evleniyor ama bu bir karakter gelişimi değil. Üzgünüm ama iyi kitap değildi
AdelaideGenevieve Wheeler · Kairos Kitap · 20251,991 okunma
Çünkü gerçeği bilirseniz, yani sevmenin bedelinin eninde sonunda yas tutmak olduğunu bilirseniz, kimseyi sevemezsiniz.
Beni bir kez kandırırsan sen utan. Sana ikinci kez kanarsam ben utanayım.