"Belki çocukça bir fikirdir, felsefe kitaplarında yeri yoktur ama ben ,saadeti ikiye ayıririm; başkalarından alınan saadet ,başkalarına verilen saadet. Benim için hakiki saadet başkalarına verilen saadettir."
"Ben zannediyordum ki , ömürlerimizin teknesini istediğimiz sahile çekmek için yalnız onun dumenini ele almak kâfidir... Anlıyorum ki değilmiş... yollar görünmez kayalarla doluymuş... Onlara çarpmamak lazımmış... Daha fenası gizli akıntılar varmis ki ,insan onlara kapıldığı zaman yolun değiştiğini,gittikçe uzaklaştığını farkedemezmiş... Ta kendisini başka sahillere düşmüş görünceye kadar..."