Bir Siyah Hikayesi

Bir Siyah Hikayesi
@birsiyah_
Bir Sokak Nöbetçisi...
Ortaokul
Şanlıurfa
Şanlıurfa, 30 Kasım 2007
20 okur puanı
Mayıs 2021 tarihinde katıldı
Objektif bir inceleme
1/10
·512 syf.··
2021 241. kitabı
·
14 saatte okudu
·
Okunma: 24 Eylül 2021 15:05
Genelde düşük puan vermem ama dürüst bir şekilde 1/10 neden mi? Kitabı kapağına göre yorumlamamanız gerektiğini en iyi anlatan kitap bu olabilir. Oldukça süslü ama içi -bir iki söz dışında- boş bir kitap. Yapılan bir ton reklam ve bu yüksek puan, ilginç görünen konusu beni bu kitabı okumaya itti. 9 Puan alması gerçekten çok çok çok enteresan. Sanırım sadece genç wattpad kullanıcıları puan vermiş. Abartısız bir şekilde söylüyorum ki bu kadar gereksiz ve uzun betimlemeler olmasaydı bu kitap max 150 sayfa olurdu. Hatta 100 sayfa bile olabilirdi. Akıcı anlatımın "A" sı yok. Sıkıcı ve boğucu. Asıl sorun ve profesyonellikten uzak olan durum betimlemelerin uzun olması değil. Her sayfada 2-3 kez aynı uzun betimlemenin tekrar edilmesi. Aptal değiliz bu kadar çok tekrara gerek yok. 16 yaşlarında romantizm aşığı ve betimleme heveslisi bir genç değilseniz vaktinizi boşa harcamayın derim. Giriş bölümü fena değildi 5/10 Gelişme bölümü 2/10 olaylar neredeyse bağlantısız, 100-200 sayfada bir, ancak birkaç cümlelik gelişme var. O da şanslıysanız. Ana karakterin her olay karşısında tepkileri hisleri uzun uzun anlatılıyor, bunun dışındaki olaylarda yukarıda bahsettiğim gibi, çok ama çok kısa. Ayrıca vermesi gerektiği havayı veremiyor kitap. En azından bir yetişkin için. Uzun olmasına karşın veremiyor. Sonuç 0/10 çünkü ortada bir sonuç yok. Sanırım birçok kitaptan oluşan bir seri olacak, gereksizce aynı şeyleri her sayfada defalarca tekrar eden bir kitap olmasaydı, serinin 4-5 kitabı 1 sağlam kitap edebilirdi. 500. Sayfa da bile belki 1000.Kez uçurum mavisi gözlerinden ve onu nasıl etkilediğinden uzun uzun bahsediyor. (Sadece betimlemeler değil, diyaloglar için de durum maalesef böyle.) Benim için tam anlamıyla hayal kırıklığı ve vakit kaybıydı, okuduğum en kötü kitaptı
Edebiyat
İçi̇nde Bi̇r Sen - 1Binnur Şafak Nigiz · Dokuz Yayınları · 20203,966 okunma
Bir Siyah Hikayesi
Ya Allah rızası için ya kitap 9 seriden oluşacak ilk kitaptan her şeyden bahsedilecekse diğer kitaplara ne kalacak? Ayrıca bir yazarın ne kadar iyi olduğu betimlemelerinden anlaşılır. Eğer beğenmediysen hepsini okumak zorunda da değildin
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bence zamanınızı boşa harcamayın.
3/10
·521 syf.··
2021 11. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 29 Ocak 2021 00:22
3/10 peki neden ? Öncelikle şunu belirtmek istiyorum kitabın sosyal medyada çok reklamı yapıldı bende bu reklama kananlardanım. Kitabın basımdan çıktığı gün 10/10 verenler vardı hala anlamış değilim. 1. Bu kitap yaklaşık 9 kitaplık bir serinin ilk kitabı olarak yazılmış bir fantastik kitap(!). İlk kitaba göre oldukça düşük kaldığı kesin çünkü kitapta neredeyse bir olay yok. 2. Kitap bize başka bir dünya yaratıyor ancak bu dünya hakkında çok az bilgi veriyor bu yüzden fantastik türüyle 2 3 cümle haricinde uzaktan yakından alakası yok. Yaratılan dünya bize doğru düzgün anlatılmıyor. 3. Betimlemeler. Aşırı sıkıcı ve boğucu hatta sürekli tekrar tekrar eden betimlemeler okumak istiyorsanız tam size göre. 500 sayfalık kitabın 250 sayfası betimleme(abartmıyorum). Bir yerden sonra o kadar sıktı ki yüzeysel okuyup geçmek zorunda kaldım. 4.Kitapta sürekli tekrarlar var. Karakterin fiziksel özelliklerini (örneğin mavi gözlü kaslı olması) her sayfada vurgulaması artık bi yerden sonra sıktı. Karakterin ne diyeceğini bildiğimden atlayarak okuyabildim çoğu yeri. 5.Başlangıç kitabı olarak çok zayıftı çünkü bir olay yoktu.200 sayfada bir olay oldu resmen bu kadardı. Kitap size bir şey vermiyor 500 sayfa saçma gereksiz bir tartışma okuyorsunuz. 6. karakterler arası diyaloglar. Karakterlerin arasında o kadar gereksiz ve anlamsız diyolaglar var ki ve o kadar tekrar ediyor ki her 50 sayfada bu diyalogları tekrar okuyabiliyorsunuz. Ben kitabı beğenmedim. Beğenenlere saygım var tabi ki ancak bu kadar olumlu yorumu anlamış değilim. Gereksiz tartışmalar sürekli tekrarlar ve içinize sinmeyecek bir kitap isterseniz alabilirsiniz.
İçi̇nde Bi̇r Sen - 1Binnur Şafak Nigiz · Dokuz Yayınları · 20203,966 okunma
Bir Siyah Hikayesi
Abi ne bekliyordun, kendin söylüyorsun ve 9 kitap olacak sonuçta. İlk kitapta her şeyi anlatsın sonraki kitaplarda da adamların çocuklarını falan mı anlatsın Allah için ya boş yapmayın
3/10
·302 syf.··
2021 44. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 09 Haziran 2021 10:44
Normalde bu kitap için yorum yazmayacaktım fakat 1000kitap'ta bu kitap için yapılan tüm yorumlar olumlu yöndeydi. Eğer kitabı listesine ekleyip eklememe konusunda kararsız kalanlar varsa diye karşıt bir görüş belirtmenin iyi olabileceğini düşündüm. Puanımdan da anlayacağınız üzere, kitabı HİÇ beğenmedim. Kitabın arkasını okuduğumda bol aksiyonlu, heyecan verici ve özgün bir kurgu bekliyordum fakat karşılaştığım şey tüm sıfatların tam tersiydi. Öfkeli bir lise öğrencisinin elinde silahla konferans salonundaki öğrenci ve öğretmenleri rehin alması kulağa gerçekten de ilgi çekici geliyor fakat yazarın bu konuyu işleme biçimi o kadar sığ ve çiğdi ki hiç keyif almadım. Antagonistin tüm o insanların rehin almasının sebepleri benim aklıma yatmadı. Daha güçlü ve okuyunca ona da hak vereceğimiz nedenler olmalıydı ki kitap bize bir şeyler verebilsin. Genellikle bu tip rehine kurgularında işler böyle yürür. Zaten çocuğun insanları rehin aldığı yerde neredeyse hiçbir olay yok! Yazar bazı yerlerde duyguyu arttırmak istemiş ama başarısız olmuş. Karakterlerin de hakkını verebildiğini düşünmüyorum. Özetle kitabı okumanızı tavsiye etmiyorum. Hayatımda okuduğum en sıkıcı kitaplardan biriydi.
1000Kitap
Bu İş Burada BiterMarieke Nijkamp · Martı Yayınları · 2020341 okunma
Bir Siyah Hikayesi
Yanılıyorsun, eğer kitabı gerçekten okusaydın kitapta yazarın sana verdiği o mesajları alabilirdin. Kitabın yorumunu yaparken kitabı iyi anlayıp anlamadığınızı düşünün lütfen
Aşkı en iyi anlatan şarkı desem? Bence = Geceye Yakışan Kadın
1000Kitap
Bir Siyah Hikayesi
En sevdiğim şarkı ama bana göre = Rengarenk Acılar