Psikoterapi seanslarinda gittikçe daha çok sayıda insan ilişkiye girecek kimseyi bulamamaktan, yalnız olmaktan şikayet
ediyor, yalnizlik duygusundan söz ettiklerinin farkinda olmadan. Kadınlar da erkekler de birlikte olacakları, güvenebilecekleri, sevecekleri, kendilerini sevecek birini bulamamaktan
yakınıyor. Yalnızlık duygusunun açtığı kapıdan giren degersizlik, içsel bosluk gibi duygular, kisinin artik kimseye güvenememesine, olası bir iliskiye girmekten de korkmasina yol açar.
Bu durum insanların mutsuz olduklar iliskileri sonlandırabilmelerini de imkânsiz hale getirebilir. Insanlar yalnızlıktan
korktukları için mutsuz olduklar ilişkilere saplanır kalırlar.