feyza

feyza
@blodiell
on dokuzumdayım (19), kitap okuyorum.
ahlak salt bir işaret dili, salt semptomatolojidir, ondan yararlanabilmek için neyin söz konusu olduğunu önceden bilmek gerekir.
Sayfa 43 - insanlığı iyileştirenler·Kitabı okudu
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"tanrı" kavramı şimdiye kadar varoluşa en büyük itirazdı... tanrıyı yadsıyoruz, tanrıya karşı sorumlu olmayı yadsıyoruz: ancak böylelikle kurtarıyoruz dünyayı.
Sayfa 42·Kitabı okudu
kişi zorunludur, felaketin bir parçasıdır, bütüne aittir, bütünün içinde vardır, — bizim varlığımızı yargılayabilecek, ölçebilecek, kıyaslayabilecek mâhkum edebilecek bir şey yoktur...
Sayfa 42·Kitabı okudu
schopenhauer'ın bunu küstah bir biçimde genelleştirdiği cümlede, ahlak, neyse o olarak, yaşamı asıl zehirleyen ve ona iftira eden olarak görünüyor: "ister bedensel olsun, ister ruhsal, her büyük acı, neyi hak ettigimizi bildirir; çünkü onu hak etmeseydik, bize gelemezdi."
Sayfa 39 - istenç ve tasarım olarak dünya, 2, 666.·Kitabı okudu
din kurumu ve ahlak diyorlar ki: "bir soy, bir halk, günah ve lüks yüzünden yok olur." benim yeniden oluşturulmuş aklım diyor ki: bir halk yok oluyorsa, fizyolojik olarak yozlaşıyorsa, bunun ardından günah ve lüks gelir. gazete okuru diyor ki: "böyle bir hata, partiyi çökertir." benim daha yüksek politikam diyor ki: böylesi hatalar yapan bir parti, zaten bitmiştir.
Sayfa 34 - 2·Kitabı okudu