Öfke duymak bir soruna işaret etse bile, “öfkeyi açığa vurmak” sorunu çözmeyecektir.
Öfkeyi açığa vurmak ilişkideki eski model ve kuralların korunmasına, hatta bunların daha da güçlenmesine ve dolayısıyla, değişimin gerçekleşmemesine yol açabilir.
Öfke hissettiğimiz bir şeydir… Her zaman bir nedeni vardır ve ilgi görmeyi hak eder.
Hepimizin her şeyi hissetmeye hakkı vardır ve öfke de buna istisna değildir.
“Öfkemde haklı mıyım?” “Öfkelenmeye hakkım var mı?” “Öfkelenmemin ne yararı olacak?” “Ne işe yarayacak?” Bu sorular kendimizi susturmamıza ve öfkemizi bastırmamıza yol açabiliyor.
Öfkemiz, başa çıkabileceğimizden çok daha fazlasını yaptığımızı ya da verdiğimizi gösteren bir işaret olabilir. Ya da öfkemiz başkalarının bizim için, kendi gelişimimiz ya da yeterliliğimiz pahasına çok şey yaptıklarına dair bir uyarı olabilir.